2015 Giyilebilir Teknoloji Yılı Olacak Mı? | Wearable Tech ın 2015

Bu yılın şüphesiz en dikkat çeken trendlerinden birisi de moda ve teknolojinin iç içe geçiştiği “giyilebilir teknoloji” meselesiydi. Akıllı saatler tabii ki bu alanda öncü oldu diyebiliriz.  Google LG G Watch, Samsung Gear Live, Apple Watch, ardı ardına lanse edildiler.

apple-watch-6_1

Apple Watch

lg-g-watch-cover-11

LG G Watch

samsung-gear-live-vs-lg-g-watch-vs-moto-360-vs-pebble-vs-iwatch

Samsung Gear Live

 

Bugüne kadar  bu alanda çok hatırı sayılır bir gelişme olmamasının en büyük sebeplerinden birisi de insanların gerçekten “şık görünen” “fashion” olarak tabir edilen teknolojik ürünler takmak istemesi. Bu ihtiyaca cevaben Withings Haziran ayında oldukça hoş minimal görünümlü deri kayışlı bir akıllı saat üretti.

 

smart watch

görsel: withings

 

 

Giyilebilir teknolojiyi gerçekten “giyilebilir” hale getirmek için çeşitli işbirlikleri yapıldı. Markalar güçlü ve zayıf yönlerinin bir değerlendirmesini yapıp, hangi alanda yardıma ihtiyaçları olduğunu tespit ettiler ve buna göre işbirlikleri oluşturdular. Mesela Google, Google Glass için Diane Von Furstenberg ile işbirliği yaptı.

Intel Opening Ceremony ile işbirliği yaparak akıllı bir bilezik üretti.

intel-mica-smart-bracelet-cu-640x426

Intel – Opening Ceremony Akıllı Bilezik

 

Tory Burch’te Fit Bit işbirliği ile moda ve teknolojiyi birleştirdiği, bir mini mücevher koleksiyonu tasarladı.

Tory-Burch-For-Fitbit-Metal-Hinged-Bracelet

Tory Burch – Fitbit Metal Bilezik

 

Apple Fransız perakendeci Colette ile işbirliği yaparak Paris Moda Haftası’nda Colette mağazasında Apple Watch’u sergiledi. Karl Lageferd gibi moda öncüleri mağazada saatleri incelediler.

Tommy Hilfiger ise telefon şarj eden bir mont üretti. Bir kadın bir de erkek modeli olan bu ceketin arka kısmındaki güneş panelleri sayesinde, cebin içine telefonunuzu taktığınız zaman şarj oluyor. Fakat ne kadar sürede telefonu, ne kadar şarj etme kapasitesi olduğu pek de belli değil.

tommy hilfiger solar panel jacket

Görsel: tommyhilfiger.com

 

Yine benzer şekilde çeşitli çanta markaları da telefon şarj eden çantalar çıkarttılar. Bunlardan bir tanesi de Empowered Bag ismindeki proje oldu.

Red_All_In_One_large

görsel: Empowered

 

 

Telefon şarj eden giysi ve aksesuarlara ne kadar ihtiyaç olduğu tartışılır kanımca. Lakin çantanızda sürekli taşıdığınız yedek USB pillerle bu soruna çok pratik ve basit bir çözüm getirebilirsiniz. Hergün aynı ceketi ve çantayı taşınması pratikte pek olmuyor ne de olsa. Zaten Tommy Hilfiger’ın da bu ürünü lokomotif bir gelir kaynağı olarak değil de bir PR projesi olarak ele aldığı tartışılmaz. Burberry gibi teknolojiyi yakından takip eden, innovasyon peşinde, yenilklere açık ve trend yaratan marka imajını güçlendirmek ve basında çokça yer almak için iyi bir proje.

Sonuç olarak bu yıl moda ve teknoloji, bu iki sektör hiç olmadığı kadar birbiriyle iç içe çalıştılar, fakat 2014’te bir yaygınlaşma göremedik. Sebebi de giyim ve aksesuar alışverişindeki en büyük dürtünün, kişisel imaj oluşturması. Bu yüzden şık ve fashion modellerle teknolojinin kesiştiği noktada bu alanda da ilerleme olacağı kesin. 2015 bu alanda birçok yeniliklere imza atacak gibi duruyor.

Wearable technology was a hot topic in 2014. Many brands wanted to achieve a presence in this area, resulting in a consistent churn of new products and collaborations every week or so. The smart watches were the products that we talked about most.

One of the main reasons the wearable tech is still not the biggest trend today is that, people want to wear really nice looking fashion products. To this end Withings produced a minimal leather belt watch that’s all about aesthetics.

Collaboration was key for many of the companies that voyaged into the wearable tech landscape in 2014. This required assessing what they were already good at, what they needed help with, and then finding collaborators accordingly. The Intel – Opening Ceremony collaboration for smart bracelet, Diane Von Furstenberg – Google collaboration for Google glass, Fit Bit – Tory Burch collaboration for a mini jewelry collection are some of the ones we heard of.

Tommy Hilfiger’s phone charging jacket and Empowered’s and many brands’ phone charging bags were also the innovations of the last year. However does the world really “need” phone charging jackets or bags is debatable.

The two industries have never been closer, however the fashion tech collaboration is still not yet where it should be. In 2015  it seems that we will see many more collaborations.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s